niedziela, 8 września 2013

Jajka w koszulkach - lekka dieta śniadanie!

w sam raz na niedzielne śniadanie ... Jajko jest jednym z moich ulubionych składników śniadaniowych... Z racji, że w tygodniu starcza mi czasu jedynie na owsiankę lub green smothie  jest to dla mnie mocno weekendowe danie ;)




Zawartość zielonego rondla:

  • 2 jajka ( najlepsze te od kurek co po wsi biegają)
  • łyżeczka octu balsamicznego
  • 2 plastyry chudej szynki
  • 2 kromki razowego pieczywa
  • sól, pieprz
  • rukola

Chlebek wrzuciłam do opiekacza, żeby zrobić grzanki ( można je zrobić jak kto lubi, z masłem lub bez).  W garnku zagotowałam wodę i dodałam octu. Jajko wbijamy do miseczki, pod gotująca się wodą zmniejszamy gaz tak aby przestało intensywnie bulgotać i rozkręcamy łyżką wodę, mieszamy aż zacznie się tworzyć wir. Jajko delikatnie przelewamy w wir i generalnie powinno złapać kształt zwarty... jeżeli nie wychodzi trudno za którymś razem wyjdzie! Mi wychodzi raz lepiej , raz gorzej, ale za każdym razem smakuje wyśmienicie! Z drugim jajkiem robimy dokładnie to samo ja wrzucam do garnka dwa naraz.  Podczas gotowania można troszkę pomóc sobie łyżką aby nadać odpowiedni kształt.  Gotujemy ok 2-3min, ja tak zasze na czuje to robię jak widać, że białko jest dość zwarte :)



Kromki kładziemy na talerzu na kromkach 2 plastry chudej szynki podpieczonej na teflonowej patelni, na szynkę jajeczko, sól, pieprz i posypujemy świeżą rukolą, możemy dodać odrobinę sosu jogurtowo majonezowego, lub majonezu ...



Jajko fajnie wychodzi również na chrupkim pieczywie!  Rukola jest moim numer jeden ostatnio, nadaje charakteru i lekkiej goryczki :)

Całuski, cukiereczki, ciasteczka

Wasza I.




1 komentarz:

  1. o! super :) ide szukać octu i robić wir ;) świetne śniadanie mi się szykuje, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń