poniedziałek, 29 kwietnia 2013

pachnące lasem risotto

Te danie będzie mi się juz zawsze kojarzyło, z cudownymi wakacjami w Pradze. No tak nie knedniczki tylko risotto :). No dobra knedliczki też jadłam i smakowały, może nawet kiedyś ugotuję, ale risotto jadłam wtedy po raz pierwszy w życiu w uroczej knajpce i okazło sie że to totalnie mój klimat :). Delikatny kremowy smak doprawiony parmezanem mniam !!!


















Zawatrość zielonego rondla:
  • ryż arborio 200g
  • 2 szklanki bulionu
  • 8 pieczarek
  • garść suszonych leśnych grzybów
  • 1/4 kostki masła
  • lampka wytrawnego czerwonego wina
  • pół cebuli 
  • parmezan
  • natka pietruszki

Cebulę kroimy w drobną kosteczkę i podsmażamy na połowie masła w dużym rondlu na złoty kolor, dodajemy suchy ryż i chwilę prażymy. Do uprażonego ryżu dodajemy ponad pół lampki czerwonego wytrawnego wina i czekamy chwilę, aż wino się zredukuje i całość zalewamy połową szklanki bulionu. Całośc powinna gotować sie na małym ogniu, trzeba od czasu do czasu mieszać. Ryż powinien wchłonac bulion. Do całości dodajemy pokrojone w plasterki  pieczarki i w drobne kawałki leśne grzyby namoczone wcześniej w gorącej wodzie. Gdy ryż wchłonie płyn dodajemy kolejna porcję bulionu około pół szklanki. I tak powtarzamy do miekkości ryżu i kremowej konsystencji :). Na koniec dodajemy ostatnia częśc masła, całośc przyprawiamy wedele uznania sól, pieprz, pieprz ziołowy ja dodałam jeszcze gałki muszkatołowej, którą uwielbiam. Danie podajemy posypane posiekana natka pietruszki i tartym parmezanem. Z podanych składników uzyskamy cztery niezbyt duże porcje.
Smacznego !





7 komentarzy:

  1. nooo.. prezentuje się nieziemsko! Mmmm.. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. i jeszcze lepiej smakuje, a przepis jest naprawdę prosty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. un risotto maravilloso, nos gusta mucho este blog, te seguiremos.

    besos

    OdpowiedzUsuń
  4. robilam kilka razy i bylo pyszne, ja mialam w przepisie biale wino.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm po wlaniu wina też mi sie wydawało, że wcześniej robiłam z białym winem :) tak czy tak wyszło przepyszne, a czerwone wino nadało ciemniejszego koloru, przez moment ryż był w bardzo zmysłowym różowym kolorze :D

      Usuń
  5. wygląda smakowicie, risotto to zaraz po makaronach moja ulubiona potrawa :)

    OdpowiedzUsuń