niedziela, 21 kwietnia 2013

Śmietankowa pizza

Pizza chodziła za mną od wczoraj i wołała zjedz mnie, zjedz !!! Ale wczoraj wróciliśmy zbyt późno, aby serwować pizzę, ale dziś skoro to niedziela i w dodatku weekend można sobie  pozwolić. Jako, że lubię nakarmić również wyrzuty sumienia pizze zrobiłam z tuńczykiem i  razową mąką .


Zawartość zielonego rondla:

Ciasto:
  • 160g wody lekko ciepła
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 30g drożdży
  • 1łyżeczka cukru
  • 300g maki ( ja dałam 200g pszennej i 100 razowej)
  • 1/2 łyżeczki soli
Ciasto wyrabiać ok 5min ( ja wyrabiałam w robocie)  i zostawić chwilę do wyrośnięcia. Zauważyłam, że gdy robię z mąki tylko pszennej wychodzi idealne mięciutkie i nie przyklejające się do rąk z mąka razową jest równie puszyste ale bardziej klejące, aby je ładnie rozwałkować smaruje ręce oliwą i wtedy lepię kule i rozwałkowuje na papierze do pieczenia na placek dość cienki ok 1,5 cm . Brzegi zawijam aby tworzyły rant tak aby sos nie wypłynął po upieczeniu. Zostawiam na ok 10min do podrośnięcia.

Sos:
  • 130ml śmietany 30% 
  • łyżka majonezu
  • przyprawy jak lubisz np sól, pieprz, pieprz ziołowy, bazylia, oregano
Składniki wrzucam i mieszam mikserem, mikser spowoduje, że sos osiągnie odpowiednio gęstą konsystencję i nie będzie spływał z pizzy.



 Farsz:
  • czerwona cebula
  • tuńczyk z puszki w sosie własnym duże kawałki
  • pieczarki
  • oliwki zielone
  • ser brie, mozzarella, bursztyn
  Na wierzch układam pieczarki, cebulkę pokrojona w cienkie paseczki, oliwki, kawałki sera brie, tuńczyk oraz ser żółty ja wybrałam mozzarelle i długo dojrzewający bursztyn.

Pizzę piec ok 15-20 min w temp 250 stopni i uważać, aby nie przypalić, ja osobiście ostatnio przypalam wszystko! Pizza wyszła puszysta, chrupiąca z ciągnącym serem i pysznym śmietankowym sosem :)

Całuski, cukiereczki ciasteczka
Wasza I.

5 komentarzy:

  1. dziękuję ! rożne składniki wrzucam na pizzę, ale te połączenie wyszło idealne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet dyskutowałam dziś o tej śmietankowej pizzy :) do zrobienia w długi weekend :) łącznie z ciastem, które u mnie tradycyjne pozostawało od dawna :)

      Usuń
  2. Niezwykle smakowicie tu u Ciebie :)
    Zostaję, mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  3. ZAPRASZAM :) i obiecuję częściej pisać :)...

    OdpowiedzUsuń