czwartek, 8 maja 2014

Tarta szpinakowa...

Jako, że nabyłam ślicznej urody foremkę, trzeba było ją szybko wypróować... Muszę przyznać, iż to moja pierwsza w życiu tarta... Wyszło? Sami zobaczcie ;P




Zawartość zielonego rondla:

Ciasto:

  • 250g mąki
  • 2 żóltka
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
  • 100g masła
  • 1/2 łyżeczki soli
Farsz
  • opakowanie mrożonego szpinaku - brykiet
  • ząbek czosnku
  • łyżka masła
  • 2 jajka
  • ser żółty bursztyn ok 50g
  • śmietana 30% - 50ml
  • mozzarella
  • sól, pieprz



Mąkę z masłem posiekać, dodać  żółtaka i zagnieść ciasto. Kulę z ciasta włożyć przynajmniej na godzinę do lodówki. Następnie rozwałkować na ok 1cm i wyłożyć nim foremkę do pieczenia. Nakłuć widelcem, przykryć papierem do pieczenia, wysypać suchą fasolę, aby się ciasto podczas pieczenia nie podniosło i tak piec w temp 180ztopni przez ok 15min. Po czym zdjąć papier i jeszcze chwilę podpiec.

Szpinak wrzucić na patelnię, rozmrozić dodać czosnek, łyżkę masła, sól, pieprz do smaku. Jajka roztrzepać w misce, dodać starkowany ser, śmietanę i na koncu ostudzony szpinak. Masę ułożyć na podpieczonym cieście i przykryć plasterkami mozzarelli. Całość piec ok 25min w temp 180st, aż mozzarela się zarumieni a masa stężeje. 




Gotowe pyszne i niestety nie dietetyczne :P

Całuski cukiereczki, ciasteczka
Wasza I.

2 komentarze:

  1. uwielbiam wszelkie odmiany tart ze szpinakiem! A twoja wygląda pysssznie! No i nie piekłam dotąd w formie silikonowej, tylko w szklanych, jak się piecze? wygodniej wyjmować tartę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. była bardzo dobra i szybko się zmyła :), a foremka super to moja pierwsza tarta i pierwsza foremka więc nie mam porównannia :)

      Usuń